Zbrka u mojoj percepciji klabinga

Za dalji nastavak ove priče, prvo morate da znate moj ukus, naravno muzički. Bez muzike ne mogu da zamislim dan, kao ni bez kafe. Slušao sam sve i svašta, ali sam se opredelio za nekoliko pravaca elektronske muzike kao omiljene:

  • techno
  • house
  • minimal

Izvedeni žanrovi se podrazumevaju. Još dve vrlo bitne činjenice su da velika većina mog društva takođe voli ovakvu muziku i samim tim u izlaske idemo na mesta gde se pušta gore navedena muzika, odnosno druga, možda čak i važnija činjenica jeste da da je jedan drugar DJ u usponu (logično pušta muziku koju svi volimo, pa i on sam) i da kada on radi negde, mi idemo na njegove žurke. Počeo je od žurki na klizalištu prošle godine i do sada je napredovao i redovno radi u poznatijim klubovima u Novom Sadu. Sinoć je taj neimenovanidrugarDJuusponu imao dve žurke i ja sam bio na obe. – Prva žurka je bila u jednom malom lokalu u popularnoj Ulici Laze Telečkog u Novom Sadu. U tom klubu se obično pušta muzika nešto komercijalnijeg (mainstream) tipa. Publika je u glavnom mlađa i raznolika. Nemaju svi istančan sluh i ukus, odnosno nisu striktno opredeljeni za manji opus žanrova i ne umeju baš da razlikuju kvalitetnu od nekvalitetne muzike. Atmosfera je bila uzavrela. Taj neimenovanidrugarDJuusponu je napravio ludilo dobru žurku i masa je bila jako zadovoljna. Ja sam bio presrećan zbog njegovog uspeha i nepovratnog puta do zvezda! (😉 ) -Druga žurka je bila u jednom takođe omanjem popularnom lokalu (klubu). Na ulazu su me dočekala dva drugara iz prvog kluba sa rečima: “Matori mi bežimo kući, aj pozdrav!”. Kada sam ih pitao što, odgovorili su mi da ih ne zanima da izlaze na takva mesta, gde je većina mase DROGIRANA i gde vlada Air Max! HEJ! AIR MAX U KLUBU GDE SE PUŠTA TECH HOUSE! HEJ!!! ‘ALO LJUDI! SRBIJO! Ja sam ipak rešen da uđem, s mišlju idem da budem sa Ekipom (u prvom klubu nas je bilo 20ak…) Zatičem još 3 drugara i tog neimenovanogdrugaraDJauusponu. Začuđen odsustvom ostalih članova Ekipe ne obazirem se na masu. Muzika je predobra i baš po mom ukusu! Odlaze i 2 od preostala 3 drugara posle 2 munuta iz istih razloga. Ja sam rešen da ostanem sa preostalom delegacijom iz Ekipe – jednim drugarom i neimenovanimdrugaromDJomuusponu. Đuskam uz muziku i počinjem da skeniram masu. Nešto starija ekipa od mene. Ima i nekih seniora. Kapiram da smo nas trojica u petlićima. Iako u tom klubu i nema neke preterane rasvete (jedan ne baš jak strob i jedna rotaciona glava, eventualno se upali i laserčić), 40% mase nosi sunčane naočare. Njih 10-ak spava. Zaključujem da je bar 80% ljudi drogirano. Da ne kažem svi, ali velika većina su sumnjivog izgleda. Čudni su. Izgledaju kao roboti na red bull-u. Većini su pokreti preubrzani, dok ima i onih kojima su preusporeni. Ironija u svemu tome jeste jedan tip u standup majci odnosno majci koja ima straight edge na prsima. Jedini koji pored nas izgleda “normalno” (verovatno čudno u očima druge strane). Videvši da ne pripadam tamo, čak i pored vrhunske muzike, posle lavovskih napora da ostanem, ipak odlučujem da je vreme za polazak. Nas dvojica napuštamo klub, dok neimenovanidrugarDJuusponu ostaje za pultom, svestan zbog čega smo svi otišli. Taj jedini preostali drugar je dečko koji je imao kontakta sa mnogim vrstama droge. Osuđujem ga zbog toga. Ipak, nije od tipičnih “pajdomana” koji su krenuli sa “vujom”, nastavili sa speed-om, probali ko zna-šta-sve-ne i završio na “horsu”. On je jedan od onih što su povremeno “varili”, probao sve i svašta (kako i sam kaže). Danas je čist. Jednom ili dvaputa godišnje zapali iz čiste dosade. Izašli smo i krenuli prema autu. Usput mi govori: “Jesi li ti svestan da je ovaj klub je Ono mesto u gradu, gde se okupljaju oni najgori pajdomani?” Odgovaram potvrdno. Odlazimo kućama.  Ležem da spavam. Spavam. Bude me za ručak. Počinjem da razmišljam o sinoćnjem izlasku. Bilo je stvarno ekstra u prvom klubu. U drugom mi je muzika bila bolja nego u prvom, moj ukus, moj žanr. Ono na šta se palim. Psujem sve one koji su me svojim izgledom i ponašanjem oterali sa takve muzike. Ono što mene interesuje jeste gde su oni pravi klaberi nestali? Da nisu omatorili, oženili se, dobili decu, zaposlili se? Da nisu slučajno na nekom drugom mestu? Da se nisu nedaj Bože predali, pa i oni postali ćomani? ZAŠTO LJUDIMA TREBA DROGA DA BI UŽIVALI U MUZICI??!?!??!?!? Gde su novi naraštaji ove kulture? Gde je moja generacija? Jel moguće da je nekolicina nas ugrožena vrsta? DA LI JE MOGUĆE DA OSTATAK NOVOG SADA MOJIH GODINA SLUŠA GRAND I MTV ?! ZAR JE MOGUĆE DA VAŽE STEREOTIPI “DA SU SVI KOJI SLUŠAJU ELEKTRONSKU MUZIKU NARKOMANI” I “DA BI SLUŠAO ELEKTRONSKU MUZIKU MORAŠ DA BUDEŠ NA NEČEMU”, A DA SAM JA TU ZALUTAO? JESAM LI?  ZAŠTO SAM? Znam da nikad neću čuti odgovore na ova pitanja, to ni ne očekujem. Ono što verujem jeste da nisam sam u ovoj priči. Verujem da postoje klubovi u kojima se pušta najkvalitetniji elektronski zvuk koji je sam po sebi dovoljan za dostizanje nirvane, a u kojima nema gore opisanih sumnjivih tipova (i devojaka, naravno!). Iskreno verujem da nisam izrod jedne ovakve kulture. Iskreno verujem, jer bi me bilo sramota. Sramota što sam verovao. Sramota zbog pogrešne percepcije. Sramota jer bi tad svi koji su me ubeđivali da je Grand prodakšn pravi put kojim treba ići mogli da mi natrljaju na nos svoj ponos što su bili u pravu. Koga ne bi bilo sramota ? … Snort white shit up my nose Pass out at the shows I don’t even think about speed That’s something I just don’t need… Voleo bih da čujem vaše mišljenje. Hvala na čitanju.

  1. #1 by lidijabera on November 7, 2010 - 01:49

    “Nemaju svi istančan sluh i ukus, odnosno nisu striktno opredeljeni za manji opus žanrova i ne umeju baš da razlikuju kvalitetnu od nekvalitetne muzike. ”

    Širina, važna je širina. Ako neko voli ili samo podnosi dobro više žanrova ne znači da nema istančan sluh i šta već.

    Svako ima svoj stil.

    Pozdrav

    • #2 by serdjo90 on November 7, 2010 - 01:59

      Apsolutno! Nije to bila poenta🙂 Nisam nikog imao nameru da vređam 🙂 Ali ipak, moraš se složiti da nije sve što se servira kvalitetno. Moraš se složiti da salama i domaća šunka nisu isto, a puno ljudi vole i jedno i drugo. Moja poenta je bila da za priču relevantniji oni koji skapiraju da je domaća šunka kvalitetnija🙂

  2. #3 by Marko Valentini on November 7, 2010 - 02:05

    ❤ nisi sam Nadje se po koji covek koj je " cist " HVALA!❤

  3. #5 by kiza on November 7, 2010 - 02:26

    pazi, sto je muzika komercijalnija (cak i e muzika (minimal, techno)), vise ces imati mase koja je dosla cisto da se “iskace” (sta god to znacilo), a ne da uziva u muzici .. nadam se da razumes sta hocu da kazem .. ne zelim da ”njamke” ali kada bi napravio zurku koja je less UG (npr trance event🙂 ), dosla bi ti masa koja VOLI to da slusa … a s obzirom da je minimal sve vise komercijalniji … pa ocekuj masu na tim zurkama da bude u fazonu “u je dobra zika” a ne ono sto ti ocekujes… poz macko

    • #6 by serdjo90 on November 7, 2010 - 03:44

      Sve je meni to kizo jasno … To mi je i prihvatljivo… ono što mi je neprihvatljivo je to da ona masa koja za šta je dobar zvuk i koja nije došla samo tu “da se iskače” po pravilu na nečemu. zašto?!

  4. #7 by Andrea on November 7, 2010 - 09:07

    Mislim da je to vise do kluba nego do muzike.U kompri je vecina,makar na oko, cista+izbacuju ako neko vari(ne kazem da nema comana),uporedjujuci sa soulom ili nekadasnjim enterom.A slicna muzika,da ne kazem ista, se pusta… 🙂

    • #8 by serdjo90 on November 7, 2010 - 13:49

      fora i jeste u tome što muzika koju ja (mi) volimo se pušta malte ne samo na takvim mestima.😥

  5. #9 by Andrea on November 7, 2010 - 09:16

    I da,ja sam navikla na to B) drugi su na necemu,oni misle da sam i ja(iako nisam) tako da se ne obazirem.Na nekim mestima ih je manje a na nekim vise.

    • #10 by serdjo90 on November 7, 2010 - 13:51

      ma navikao sam i ja, ali jednostavno ne osećam se prijatno na takvim mestima!

  6. #11 by djurovski83 on November 7, 2010 - 09:38

    U bre,mnogo pitanja ti imas🙂
    ko da je bitno koju muziku slušaš da bi bio na nečemu…Koliko ima narodnjaka narkomana,ili MTVijevaca o rokerima da ne govorimo… Kad hoćeš da se droziraš (što bi moja baba rekla) nije ti bitna muzika već droga .
    Eto toliko🙂

    • #12 by serdjo90 on November 7, 2010 - 13:52

      djuro ja ne slušam ni narodnjake, ni mtv, ni rock🙂 zato pišem o onome što šlušam i što znam.

  7. #13 by Andrea on November 7, 2010 - 14:22

    Razumem,ni ja ne volim zalazim na ta mesta jer nije to to.Sto ih je manje to bolje🙂

Leave a Reply

